Schoolbeleid
Schoolbeleid
Het ontwikkelen van een schoolbeleid om onderwijs voor cognitief sterk functionerende leerlingen passender te maken, kost tijd en vraagt kennis, ervaring en nieuwe inzichten. Hoe kunnen we het onderwijs aan deze leerlingen optimaal inbedden in het beleid op leerlingenbegeleiding?
- Beleid op leerlingenbegeleiding met focus op cognitief sterk functioneren
Wanneer scholen hun onderwijs en begeleiding willen afstemmen op cognitief sterk functionerende leerlingen, vraagt dit aanpassingen op meerdere niveaus binnen een school. Hoe start je op jouw school een beleid op leerlingenbegeleiding met een focus op CSF op? Welke stappen dien je hierbij best te volgen? - Communicatie over het schoolbeleid cognitief sterk functioneren
Er komt heel wat kijken bij een goede communicatie over het beleid op leerlingenbegeleiding met focus op CSF? Hoe communiceer je met alle betrokkenen, met ouders, met leerlingen, met je leerkrachtenteam? - Hoe je leerkrachtenteam professionaliseren in begaafd onderwijs?
Het is belangrijk dat schooldirecties ruimte maken voor professionaliseringsactiviteiten van lerarenteams op het gebied van begaafd onderwijs. Wat hebben leerkrachten nodig voor een succesvolle professionalisering en hoe kan de directie hen hierin ondersteunen?
Meer praktijkmodules
Identificeren van begaafdheid Compacten en verrijken Motivatie en onderpresteren
keyboard_arrow_up