');

Motivatie en onderpresteren

Motivatie en onderpresteren

Motivatie en onderpresteren

Niet alle cognitief begaafde personen slagen erin om op school of op het werk resultaten te halen die overeenkomen met hun mogelijkheden of aanleg. Motivatie speelt dan ook een grote rol in het onderpresteren van begaafde kinderen, jongeren en volwassenen.

  • Groeimindset bij kinderen: praktische training voor coaches
    Kinderen met een groeimindset tonen meer veerkracht, motivatie en leerbereidheid. In deze praktijkmodule leer je hoe je groeimindset op een toegankelijke manier aanleert en versterkt in coachingsessies. Via concrete werkvormen, feedbackstrategieën en ouderbetrokkenheid ontdek je hoe je een leerklimaat creëert waarin fouten maken mag en groeien centraal staat.
  • Executieve functies bij CSF-leerlingen: herkennen, begrijpen en versterken
    Sterke denkers missen soms structuur. In deze praktijkmodule leer je hoe je executieve functies zoals planning, impulscontrole en werkgeheugen bij cognitief begaafde leerlingen herkent en versterkt. Met toepasbare strategieën en klasgerichte werkvormen leer je hoe je hun zelfregulatie en leerproces gericht ondersteunt.
  • Aan de slag met 'De Kracht in Jezelf' bij onderpresterende begaafde kinderen
    Onderpresteren bij begaafde kinderen vraagt om een gerichte aanpak. In deze praktijkmodule leer je het programma De Kracht in Jezelf gebruiken om leerstrategieën, motivatie en zelfinzicht te versterken. Met concrete tools en speelse materialen help je kinderen weer in beweging te komen en hun leerpotentieel te herontdekken. 
  • Wijs op Weg: onderpresteren omkeren bij begaafde jongeren
    Onderpresteren bij begaafde jongeren ontstaat vaak door een kwetsbaar zelfbeeld, belemmerende overtuigingen en zwakke zelfregulatie. In deze opleiding leer je werken met het programma Wijs op Weg, dat jongeren helpt hun motivatie en leerhouding te versterken. Aan de hand van vier modules en concrete tools leer je hen begeleiden naar meer zelfinzicht, doelgerichtheid en veerkracht.
keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x