');

1 november 2015

The Social and Emotional Development of Gifted Children: What do we know?

The Social and Emotional Development of Gifted Children: What do we know?

The Social and Emotional Development of Gifted Children: What do we know?

De sociale en emotionele ontwikkeling van hoogbegaafde kinderen blijft het enige boek dat een uitgebreid overzicht biedt van empirisch onderzoek naar de sociale en emotionele ontwikkeling van hoogbegaafde kinderen, geschreven door toonaangevende experts op dit gebied. Het bevat verschillende kenmerken die het tot de belangrijkste tekst maken over wat we weten over de sociale en emotionele ontwikkeling van hoogbegaafde kinderen. Zo vat het de meest significante bevindingen uit het empirische onderzoek over dit onderwerp samen. Daarnaast belicht het opmerkelijke verschillen die zijn waargenomen tussen culturele groepen of in mondiale contexten. Elk hoofdstuk bevat ook een korte beschrijving van praktische toepassingen die uit het onderzoek kunnen worden gehaald. Deze tweede editie bevat een volledig nieuwe sectie over de psychosociale aspecten van talentontwikkeling, en gaat ook in op de groeiende interesse en onderzoeksbasis met betrekking tot prestaties van hoogbegaafden. Verder behandelt het boek diverse nieuwe onderwerpen die in het afgelopen decennium uit het onderzoek zijn voortgekomen, zoals de neurowetenschap van talentontwikkeling en motivatie voor talentontwikkeling. Dit boek is een uitgave van de National Association for Gifted Children.

De auteurs

Dr. Maureen Neihart is universitair hoofddocent Psychologische Studies aan het National Institute of Education in Singapore.

Steven Pfeiffer is hoogleraar aan de Florida State University, waar hij directeur is van de klinische opleiding. Steven was uitvoerend directeur van het Talent Identification Program (TIP) van Duke University. Dr. Pfeiffer is een erkend psycholoog die werkt met hoogbegaafde kinderen en hun gezinnen in counseling. Hij is auteur van een nieuwe beoordelingsschaal voor hoogbegaafdheid en zijn onderzoek richt zich op emotionele intelligentie, leiderschap bij hoogbegaafden en vroege talentontwikkeling. Daarnaast heeft hij een actieve praktijk als sportpsycholoog, wat hij als een waardevolle aanvulling op zijn werk in talentontwikkeling beschouwt.

Tracy L. Cross bekleedt een bijzondere leerstoel, Jody and Layton Smith Professor of Psychology and Gifted Education, en is directeur van het Center for Gifted Education aan William and Mary.

Titel
The Social and Emotional Development of Gifted Children: What Do We Know?

Auteur(s)
Maureen Neihart, Steven Pfeiffer & Tracy Cross

Uitgeverij
Prufrock Press | ©2015

ISBN
9781618214843


keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x