');

1 januari 2002

Re-Forming Gifted Education

Re-Forming Gifted Education

Re-Forming Gifted Education

Dit boek helpt ouders en leerkrachten bij het opstellen van passende onderwijsplannen voor hoogbegaafde kinderen. Het bespreekt diverse vormen van versnelling, verrijking en groepsindeling, en geeft een helder overzicht van wat onderzoek zegt over de effectiviteit voor verschillende types hoogbegaafden. 

Onderwerpen:

  • Types hoogbegaafdheid

  • Types verrijking

  • Gaven versus talenten

  • Groepsleren

  • Assessments

  • Onafhankelijk leren

  • Ouderenvragenlijst voor het vinden van potentieel

  • Jaarlijkse onderwijsplannen

  • Onderhandelen met scholen

  • Types versnelling

  • Voortgangsmonitoring

De auteur

Karen B. Rogers, PhD, is hoogleraar hoogbegaafdheid in de afdeling Curriculum en Instructie aan de University of St. Thomas in St. Paul, MN. Ze publiceerde meer dan 80 artikelen over hoogbegaafde en getalenteerde studenten. Haar paper over ability grouping, geschreven voor het National Research Center on Gifted and Talented, is wereldwijd door meer dan 500.000 mensen gelezen. Zij is moeder van drie hoogbegaafde kinderen en grootmoeder van vijf jonge (potentieel hoogbegaafde) kleinzonen.

Titel
Re-Forming Gifted Education: Matching the Program to the Child

Auteur(s)
Karen B. Rogers

Uitgeverij
Great Potential Press Inc | ©2001

ISBN
9780910707466



keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x