Schoolbeleid

Schoolbeleid

Schoolbeleid

Het ontwikkelen van een schoolbeleid om onderwijs voor cognitief sterk functionerende leerlingen passender te maken, kost tijd en vraagt kennis, ervaring en nieuwe inzichten. Hoe kunnen we het onderwijs aan deze leerlingen optimaal inbedden in het beleid op leerlingenbegeleiding?

  • Wetgeving in Vlaanderen omtrent CSF leerlingen
    In deze kennismodule geven we een overzicht van de allerlaatste updates omtrent wetgeving die van belang is voor het onderwijs aan cognitief sterk functionerende leerlingen.
  • Inspirerende onderwijssystemen voor cognitief begaafde leerlingen
    In deze module geven we de school inspiratie uit andere onderwijssystemen om een beleid met focus op cognitief sterk functioneren vorm te geven.
  • Modellen bij coaching van volwassen begaafde personen
    Twee theorieën die handvaten geven voor het coachen van (jong)volwassen begaafde personen zijn het Delphi-model en de Positieve Desintegratietheorie van Dabrowski.
keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x