Is het voor een cijfer?

Is het voor een cijfer?

Is het voor een cijfer?


Is het voor een cijfer? geeft het antwoord op de vraag die alle onderwijskundigen tot nu toe niet konden beantwoorden: wat motiveert een kind op school? Aan de hand van de laatste wetenschappelijke inzichten op het gebied van geluk, motivatie en presteren wordt in een prettig leesbare tekst met praktische voorbeelden gedemonstreerd hoe kinderen op school weer gemotiveerd kunnen raken en het beste uit zichzelf kunnen halen. Het einde van de zesjescultuur is in zicht!

De auteurs

Als bijna-dropout op school vond Tijl Koenderink (*1981) toch het juiste spoor om zowel zijn gymnasiumdiploma te halen als met extra buitenschoolse activiteiten bezig te zijn. Als trainer heeft hij honderden scholen bezocht om leerkrachten te trainen en best practices te verzamelen van de beste leraren van Nederland. Dit boek bevat de vruchten van al deze inspanningen.

Roland Louwerse (1970) is classicus en schrijver, en sinds 1995 als docent klassieke talen werkzaam in Den Haag en Rijswijk. Sinds 2011 is hij als trainer en senior adviseur VO verbonden aan Novilo. Met Tijl Koenderink schreef hij eerder het handboek De 7 uitdagingen in het onderwijs aan hoogbegaafde kinderen.

Recensie

Uit: Het einde van de zesjescultuur in zicht, uit Leeskost

[…] Soms is het verband tussen de theorie en het omschreven gedrag wat vergezocht, maar er zaten voor mij als ouder voldoende aha-momenten in om het de moeite van het lezen waard te maken.

Maar voor onderwijzers en docenten, voor wie het boek ook bedoeld is, geeft het naast begrip waar bepaald gedrag vandaan komt ook praktische handvatten om kinderen weer te motiveren. Helaas vergen de meeste oplossingen een flinke investering in tijd en organisatie, dus een gemotiveerde leraar voor de klas is een eerste vereiste om het probleem succesvol aan te pakken.

Titel
Is het voor een cijfer?
Motivatie in het onderwijs: van containerbegrip naar hanteerbaar concept

Auteur(s)
Tijl Koenderink, Roland Louwerse

Uitgeverij
Novilo bv | ©2013

ISBN
9789091816714



keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x