Hoogbegaafd nou én?

Hoogbegaafd nou én?

Hoogbegaafd nou én?


Wat is dat nu precies, hoogbegaafd zijn? Wanneer ben je dan hoogbegaafd? En moet je daar dan iets mee, met dat hoogbegaafd?

Dit boek geeft antwoorden op deze en nog veel meer vragen over hoogbegaafdheid. En vooral over hoe dat nu voor jou voelt, zeker als je de uitzondering in de klas of je omgeving bent. Want soms kan het best lastig zijn dat je hoogbegaafd bent. Soms ook leuk. In ieder geval ben je in een aantal opzichten gewoon anders dan andere, ‘gemiddeld’ begaafde kidneren. Dat ‘anders zij’ ervaar je misschien wel elke dag.

Dit boek is speciaal voor jou geschreven. Jij moet weten wat nog meer bij ‘die hoogbegaafdheid’ hoort. Want als je weet hoe de dingen om je heen werken, kun je ook kiezen wat je ermee doet.

Met dit boek richt Wendy Lammers van Toorenburg zich met nadruk tot de hoogbegaafde kinderen zelf. Alle literatuur over hoogbegaafdheid is geschreven over hen, niet voor hen, terwijl zij er wel ieder moment van hun leven mee te maken hebben. Als ervaren adviseur en therapeut van hoogbegaafde kinderen vertelt Wendy (praktisch én theoretisch) hoe hoogbegaafde kinderen de wereld om zich heen kunnen ervaren. Zij spreekt de kinderen persoonlijk aan en gebruikt hiervoor de taal van het hoogbegaafde kind zelf.

Ook beschrijft zij welke specifieke onderwerpen een hoogbegaafd kind tegen kan komen, zoals: je ‘anders’ of eenzaam voelen, onderpresteren, verveling op school, pesten aanpassen, andere leerstijl. Ze beschrijft waardoor deze problemen kunnen ontstaan en reikt volop manieren aan hoe daar mee kan worden omgegaan.

De auteur

Wendy Lammers van Toorenburg heeft sinds januari 2000 haar eigen advies- en informatiebureau over hoogbegaafdheid, HIQ.

In de thuissituatie geconfronteerd met het verschijnsel hoogbegaafdheid, zette zij zich in als bestuurslid van oudervereniging Hint Zuid-Holland en was de initiatiefneemster en voormalig bestuurslid van Hint Noord-Holland (werd Hint Noord- en Zuid-Holland) en de oudervereniging Choochem.

Na het voltooien van diverse nascholingen op het gebied van hoogbegaafdheid rondde zij de studie Specialist in Education (internationaal erkend ‘European Advanced Diploma in Educating the Gifted’ van ECHA, European Council of High Ability) met succes af.

Wendy is ook tekentherapeut (3-jarige opleiding tot analytisch tekentherapeut en 1 jaar ’tekenen met en voor kinderen’) en begeleidster bij Stichting Webb (‘Werken aan de Emotionele Begeleiding van Begaafden’).

Verder deed zij 2 jaar opleiding tot psycho-sociaal werker (Amsterdam), Reiki en diverse trainingen bij de Essence-organisatie (Amsterdam) o.a. over communicatiestijlen en de trainers-training.

In januari 2005 verscheen haar boek “Hoogbegaafd, nou én!”, een ontdekboek over hoogbegaafdheid voor kinderen van 5 tot 99 jaar. In 2006 kwam daar het Werkboek bij.

Het eerste boek beleefde in 2008 de 4e druk, het werkboek de 2e.

In 2006 breidde zij haar kennis uit met een opleiding tot beelddenkspecialist. Diagnostiek en vervolgens een gedegen advies bij de specifieke manier van leren die deze kinderen (en volwassenen!) nodig hebben, behoren sindsdien ook tot de begeleidingsmogelijkheden.

In 2008 behaalde zij het Diploma voor Academisch Counsellor en Coach.

Titel
Hoogbegaafd nou én?
ontdekboek over hoogbegaafdheid voor kinderen van 5 tot 99 jaar!

Auteur(s)
Wendy Lammers van Toorenburg

Uitgeverij
Samsara Uitgeverij bv | ©2009

ISBN
9789077228319


keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x